2014. november 22., szombat

Amikor segítünk

Máté 25/31-40 (EFO)
31 Az Emberfia vissza fog jönni nagy dicsőségben összes angyalával együtt. Akkor majd leül dicsőséges trónjára, 32 és a Föld minden lakosát összegyűjtik trónja elé. Ő pedig két csoportra választja majd őket, ahogy a pásztor elválasztja a juhokat a kecskéktől. 33 A juhokat a jobb, a kecskéket pedig a bal oldalára állítja.
Ezután a király így szól majd a jobb oldalán állókhoz: »Jöjjetek! Atyám megáldott benneteket, tiétek ez a Királyság, vegyétek birtokba, mert Isten számotokra készítette a világ kezdete óta!
35 Igen, tiétek, mert amikor éhes voltam, enni adtatok nekem. Amikor szomjas voltam, inni adtatok. Amikor idegen voltam, behívtatok a házatokba, és vendégül láttatok. 36 Amikor nem volt mibe öltöznöm, ruhát adtatok nekem. Amikor beteg voltam, gondoskodtatok rólam. Amikor börtönben voltam, meglátogattatok.« 37 Ekkor így felelnek majd az igazságosak: »Uram, nem láttuk, hogy te éhes lettél volna. Mikor adtunk neked enni? Nem láttuk, hogy szomjas lettél volna. Mikor adtunk neked inni? 38 Mikor történt az, hogy idegen voltál a városunkban, és mi szállást adtunk neked? Nem láttuk, hogy ruhára lett volna szükséged. Mikor adtunk neked ruhát? 39 Nem láttunk téged a betegek között, sem a börtönben. Mikor látogattunk meg?«
40 Akkor a király így válaszol majd:
»Igazán mondom nektek: amikor segítettetek a testvéreimnek akár a legkisebbnek is, akkor nekem segítettetek.«
************************************************************************************
Ne mondjuk azt, hogy én miből adjak, nekem sincs. Amikor az adásról esik szó, általában az emberek nagy dolgokra, ill. pénre gondolnak. Kinek, mi a nagy dolog. Egy éhezőnek egy szelet kenyér, vagy egy tál étel nagy dolog. Nekünk viszont nem szabadna annak lennie. Ebben a világban mondhatjuk a pénz az úr és minden a pénz körül forog. Természetesen szükségünk van a pénzre, de ne az legyen az első gondolat, ha adakozásról van szó. Az Úr indíthat arra is, hogy pénzt adj valakinek, de nem minden esetben a pénz a fő téma. Egy kabát, egy cipő, egy tál étel, egy beteglátogatás, gyógyszer kiváltása a szomszédnak, vagy elmenni a boltba valakinek..... Vannak emberek, akiknek mindennél többet ér egy ölelés, egy kedves szó....
Valamit mindig tudunk adni. Valamit mindig tudunk tenni. Amikor megtesszük az Úrral tesszük meg.
Nekünk lehet fel sem tűnik, hogy ezek a dolgok a másik embernek a mindent jelentik. Ezeknek az embereknek szebbé, vidámabbá tesszük a napját.
A legjobb dolog-adni és adni.
Áldott napot és hétvégét kívánok mindenkinek Legyen öröm a szívünkben azért, hogy ma is tehetünk valamit az Úrnak


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése